Hyundai Palisade Forum banner

Twój wybór: Bluelink+ lub Android Auto/CarPlay

3.9K views 37 replies 16 participants last post by  fasani  
#1 ·
Nowy użytkownik tutaj, przyglądam się modelowi Palisade Calligraphy z 2025 roku (czy czekać na 2026??).

Jeśli masz "dożywotnią" darmową usługę Bluelink+, czy działa ona równie dobrze w nawigacji, jak aplikacje na telefonie?

Trudno uwierzyć, że Hyundai rozdaje tę usługę za darmo. Toyota pobiera 15 dolarów miesięcznie, w przeciwnym razie nawigacja w samochodzie nawet nie wyświetla mapy na ekranie!
 
#2 ·
Wszystko zależy od tego, jeśli zależy Ci na silniku, to 2025 miał jeden z najlepszych silników, jakie można dostać w samochodzie. Jeśli zależy Ci na najnowszej technologii, to oczywiście 2026 będzie ulepszeniem, ale 2025 jest już z przodu, jeśli chodzi o luksusowe funkcje. Poza odświeżeniem nadwozia i kilkoma nowymi funkcjami, 2026 nie będzie się tak bardzo różnił od 2025.
Stawałem przed tą samą decyzją i zdecydowałem się na zakup 2025 calligraphy. Osobiście nie podoba mi się kanciasty wygląd 2026, dla mnie to po prostu większy Santa Fe.
 
#4 ·
To wszystko zależy, jeśli zależy Ci na silniku, to 2025 miał jeden z najlepszych silników, jakie można dostać w samochodzie. Jeśli zależy Ci na najnowszej technologii, to oczywiście 2026 będzie ulepszeniem, ale 2025 jest już o krok przed grą, jeśli chodzi o luksusowe funkcje. Poza odświeżeniem nadwozia i kilkoma nowymi funkcjami, 2026 nie będzie się tak bardzo różnił od 2025.
Stawałem przed tą samą decyzją i zdecydowałem się na 2025 calligraphy. Osobiście nie podoba mi się kanciasty wygląd 2026, dla mnie to po prostu większy Santa Fe.
Dzięki za post. Zgadzam się co do 25 vs 26, ale DW chce technologii w 26, zwłaszcza technologii fotela pasażera (masaż, przedłużenie ud). Zobaczymy.
 
#6 ·
Niedawno kupiłem Palisade Calligraphy 2025. Jest on dostarczany z bezpłatnym Bluelink+ na całe życie. Aktualizacje nawigacji będą dostępne przez 3 lata od daty zakupu. Później wymagana jest subskrypcja. Nie jestem pewien co do aktualizacji ruchu na żywo po 3 latach.
 
#7 ·
Niedawno kupiłem 2025 Palisade Calligraphy. Jest on dostarczany z bluelink+ bezpłatnie na całe życie. Aktualizacje nawigacji będą dostępne przez 3 lata od daty zakupu. Później wymagana jest subskrypcja. Nie jestem pewien, jak będzie z aktualizacjami ruchu na żywo po 3 latach
Po 3 latach tracisz aktualizacje OTA, ale nadal możesz je wykonywać ręcznie przez USB za darmo (pobierz ze strony Oficjalna strona aktualizacji nawigacji Hyundai Motors). Nie jest wymagana żadna subskrypcja.
 
#15 ·
Hyundai wkrótce przejdzie na Mapy Google zamiast własnych. Być może w modelu Palisade z 2026 roku. Preferencje mapowe ludzi są często regionalne lub technicznie uwarunkowane. Dla mnie Waze nigdy nie przestaje dostarczać mi bezużytecznych informacji, takich jak "tory kolejowe przed nami". Nie wybrałbym '25 w porównaniu do '26 ze względu na to, ponieważ oba typy map są obsługiwane.
 
#18 ·
Nawigacja odbywa się przez Bluelink, który otrzymujesz za darmo na całe życie. Ruch na żywo odbywa się przez SiriusXm, który jest subskrypcją roczną... 6 USD miesięcznie.
Hyundai nie używa już Sirius XM do ruchu drogowego. Nie używają od czasu systemu informacyjno-rozrywkowego Gen5W, który pojawił się w Palisadzie w 2020 roku. Używają radia HD i danych internetowych. Nawigacja może zmienić trasę z powodu ruchu drogowego, bez subskrypcji Sirius XM (nigdy nie miałem takiej w tym samochodzie, a ruch działa dobrze).
 
#19 ·
Nigdy nie mieli własnych map. W USA używają HERE, które wcześniej było mapami Nokia, a wcześniej Navteq. Ale tak, przechodzą na Mapy Google.

Kogo to obchodzi? To darmowe pobranie przez USB.

Hyundai nie używa już Sirius XM do ruchu drogowego. Nie używają od czasu systemu informacyjno-rozrywkowego Gen5W, który pojawił się w Palisade w 2020 roku. Używają radia HD i danych internetowych. Nawigacja może wyznaczyć nową trasę z powodu ruchu drogowego, bez subskrypcji Sirius XM (nigdy nie miałem takiej w tym samochodzie, a ruch drogowy działa bez zarzutu).
Dzięki za wyjaśnienie. Mój Genesis z 2018 roku potrzebował SiriusXM do ruchu drogowego. Cieszę się, że otrzymałeś wszystkie informacje. Wolę transmisję bezprzewodową, ponieważ wierzę w filozofię "Keep It Simple".
 
#21 ·
Nowy użytkownik tutaj, rozważający zakup Palisade Calligraphy 2025 (czy czekać na 2026??).

Jeśli masz "dożywotnią" bezpłatną usługę Bluelink+, czy działa ona równie dobrze w nawigacji, jak aplikacje na telefonie?

Trudno uwierzyć, że Hyundai rozdaje tę usługę za darmo. Toyota pobiera 15 dolarów miesięcznie za nawigację w samochodzie - bez tej subskrypcji nie wyświetla nawet mapy na ekranie samochodu!
Używałem obu i wolę korzystać z Map Google lub CarPlay. Główną zaletą natywnej nawigacji jest to, że działa z wyświetlaczem przeziernym. Widzisz następny skręt na HUD bez odrywania wzroku od drogi. Ogólnie rzecz biorąc, nawigacja wydaje się być mniej więcej taka sama, nie zauważyłem wielu korzyści ani wad, jeśli chodzi o nawigację. Powodem, dla którego wolę Mapy lub Waze, są dane wprowadzane przez użytkowników - fotoradary, zagrożenia na drodze, spowolnienia itp. Natywna aplikacja nie daje ci nic z tego. Zauważyłem różnice między Waze i Mapami i stwierdziłem, że mogę używać Map Google na pierwszym planie, a Waze działającego w tle i słyszeć wszystkie alerty z obu. To było przydatne podczas podróży, gdzie jeden lub drugi miał fotoradary, a drugi nie. Kiedy próbuję to zrobić z natywną nawigacją, to nie działa. Mogę wprowadzić trasę z nawigacji i uruchomić HUD. W momencie, gdy uruchomię mapy lub waze na moim telefonie, wyłącza nawigację fabryczną. Więc, chociaż wolę Android Auto, powiedziałbym, że fabryczna nawigacja jest całkiem przyzwoita. A ponieważ otrzymujesz bezpłatne aktualizacje i zaawansowane funkcje, powinna być na bieżąco. Wypróbuj je wszystkie i zobacz, co najbardziej lubisz.
 
#22 ·
Używałem obu i wolę korzystać z Map Google lub CarPlay. Główną zaletą natywnej nawigacji jest to, że działa z wyświetlaczem przeziernym. Widzisz następny skręt na HUD bez odrywania wzroku od drogi. Ogólnie rzecz biorąc, nawigacja wydaje się być mniej więcej taka sama, nie zauważyłem wielu korzyści ani wad, jeśli chodzi o nawigację. Powodem, dla którego wolę Mapy lub Waze, są dane wprowadzane przez użytkowników - fotoradary, zagrożenia na drodze, spowolnienia itp. Natywna aplikacja nie daje ci żadnego z nich. Zauważyłem różnice między Waze i Mapami i stwierdziłem, że mogę używać Map Google na pierwszym planie, a Waze działającego w tle i słyszeć wszystkie alerty z obu. To było przydatne podczas podróży, gdzie jeden lub drugi miał fotoradary, a drugi nie. Kiedy próbuję to zrobić z natywną nawigacją, to nie działa. Mogę wprowadzić trasę z nawigacji i uruchomić HUD. W momencie, gdy uruchomię mapy lub waze na telefonie, wyłącza nawigację fabryczną. Więc, chociaż wolę Android Auto, powiedziałbym, że fabryczna nawigacja jest całkiem niezła. A ponieważ otrzymujesz darmowe aktualizacje i zaawansowane funkcje, powinna być na bieżąco. Wypróbuj je wszystkie i zobacz, co najbardziej lubisz.
Świetne porównanie!
 
#23 ·
Ale ma nowy silnik "turbo" (kto wie, jakie będą problemy i będą problemy)
Tak, wcale mi się to nie podoba, biorąc pod uwagę doświadczenia wszystkich na forach Genny z 3.3T. Nigdy nie byłem fanem turbosprężarek, odkąd lata temu miałem katastrofalną dezintegrację jednej w moim GMC Typhoon. TO było drogie :(. JEŻELI dostanę nowszy, kiedy ten leasing się skończy - to będzie tylko leasing. Nie chcę problemów związanych z turbosprężarką, gdy zaczynają się naloty.

Obecny silnik 6-cylindrowy jest aktualizacją oryginalnego.
Do oryginalnego silnika Pali z 2020 roku? Nie wiem, jestem prawie pewien, że jest taki sam. Mogę ci powiedzieć, że wcale nie jest taki sam jak 3.8, który był w moim "G80" z 2015 roku, który był aktualizacją 3.8 w moim Azerze z 2011 roku. Oba te silniki były fantastyczne. Ani grama problemów z silnikiem w żadnym z nich i około 250 000 mil między nimi.

Nowy SantaFe z zeszłego roku miał głupią skrzynkę do dezynfekcji zamiast schowka i poważne problemy z przekładnią.
Cóż, wiesz, że 8-biegowa skrzynia biegów Hyundaia ma dość słabą historię z forów Genny. To i problemy ze zużyciem oleju w Pali są powodem, dla którego tylko wynająłem ten 24 zamiast kupować.

Dla mnie Waze nigdy nie przestaje mnie karmić bezużytecznymi informacjami, takimi jak "tory kolejowe przed nami".
Możesz dostosować powiadomienia w Waze - zarówno na ekranie, jak i głosowo, i indywidualnie dla każdego rodzaju powiadomienia. Menu hamburgera, Ustawienia, Alerty i raporty, Raporty

Ruch na żywo odbywa się za pośrednictwem SiriusXm, który jest roczną subskrypcją...6 USD miesięcznie. [...] Mój Genesis z 2018 roku potrzebował SiriusXM do ruchu
[/QUOTE]

To było tylko z XMData - a nie z podstawową usługą radiową za 6 $. Dane były dodatkiem i dodatkową opłatą. Szkoda - Hyundai porzucił XMData jako całość po drugiej połowie 2010 roku. Szkoda - naprawdę wolałem to za wszystkie dodatkowe rzeczy, które dawało w Genny, a sam BlueLink nie oferuje nawet połowy z tego. Dynamiczne aktualizacje ruchu to główny powód, dla którego używam Waze. Używam go od około 2012 roku - niedługo przed tym, jak Google go kupił, i mieszkając w Chicagoland. To był dar niebios, gdy próbowałem poruszać się po korkach w tamtych okolicach. Teraz potrzebuję go tylko na długich wycieczkach, ponieważ wyprowadziłem się do lasów WI.
 
#24 ·
Nowy członek tutaj, rozważający Palisade Calligraphy 2025 (czy czekać na 2026??).

Jeśli masz "dożywotnią" bezpłatną usługę Bluelink+, czy działa ona równie dobrze w nawigacji, jak aplikacje sterowane telefonem?

Trudno uwierzyć, że Hyundai rozdaje tę usługę. Toyota pobiera 15 dolarów miesięcznie za nawigację w samochodzie - bez tej subskrypcji nie wyświetla nawet mapy na ekranie samochodu!
Nasze dzieci nalegają na korzystanie z nawigacji w iPhonie, ale uważamy, że nawigacja w samochodzie jest o wiele lepsza
 
#25 ·
To wszystko przez nawigację, jesteście rozpieszczeni. :D Kto jest na tyle stary, żeby pamiętać czasy, kiedy trzeba było zatrzymać się na stacji benzynowej i kupić mapę?
 
#29 ·
Nowy członek tutaj, rozważający Palisade Calligraphy 2025 (czy czekać na 2026??).

Jeśli masz "dożywotnią" bezpłatną usługę Bluelink+, czy działa ona równie dobrze w nawigacji, jak aplikacje sterowane telefonem?

Trudno uwierzyć, że Hyundai rozdaje tę usługę. Toyota pobiera 15 dolarów miesięcznie za nawigację w samochodzie - bez tej subskrypcji nie wyświetla nawet mapy na ekranie samochodu!
Poczekaj na 26. Lepszy silnik i skrzynia biegów