Hyundai Palisade Forum banner
21 - 39 of 45 Posts
Discussion starter · #21 ·
Ik ga voor Apple CarPlay. Geen problemen. GPS is Waze… muziek van mijn telefoon. Makkelijk en snel.
Ik luister in principe naar Sirius XM Radio en het is erg moeilijk om dat via Android Auto te gebruiken en ik kan me voorstellen dat Apple Car Play hetzelfde is.

Sinds ik mijn Palisade heb gekocht, ben ik net als velen meer dan teleurgesteld over het gebrek aan functionaliteit van het infotainmentsysteem. Vanwege mijn baan heb ik toegang tot namen en telefoonnummers van leidinggevenden van veel bedrijven. Nadat veel C-Level Executives van Hyundai me lange tijd hadden genegeerd, kreeg ik een telefoontje van een directeur van de afdeling Display en Navigatie. Ik weet niet hoeveel iedereen wil weten, maar ze zeggen dat ze hun ontwerpbeslissingen baseren op een consumentengroep in Korea. Die groep vond voorkeuzes in numerieke volgorde een voorkeursmethode. De reden voor het ontbreken van albumhoezen, cijfers in plaats van logo's in de voorkeuzes voor SiriusXM en vele andere opties die de meeste infotainmentsystemen in de auto's van tegenwoordig hebben, is dat ze dachten dat het veiliger zou zijn om deze functies niet te hebben, omdat ze je ogen van de weg zouden afleiden. Ik zou willen betogen dat het het tegenovergestelde doet, maar daarom zijn onze radio's zo saai.

De heer met wie ik sprak, zei dat hij het met alles eens was wat ik zei. Hij verklaarde dat Noord-Amerika niet veel inspraak heeft in deze beslissingen, maar dat ze eraan werken dit te veranderen. Hij garandeerde dat de update van april 2022 de voorkeuzes terugbrengt in de volgorde die we kiezen en er zou een compleet herontwerp kunnen komen, maar hij zou zich alleen vastleggen op het veranderen van de voorkeuzes.

Ik was ongeveer 30 minuten met hem aan de telefoon, dus laat het me weten als je nog andere vragen hebt.
Bedankt voor die informatie. Ik ben enorm teleurgesteld over mijn navigatie en andere functies. Eén voorbeeld is dat ik geen Sirius XM-verkeer en -weer meer kan krijgen, wat ik erg leuk vind. Ik kan je niet vertellen hoe vaak ik een adres heb ingevoerd en het me vroeg om het adres te bevestigen en vervolgens zegt dat er geen netwerkverbinding is. Echt frustrerend als je niet in de stad bent. Ik heb een 2021 Palisade limited en overweeg serieus om hem in te ruilen voor een Ford Explorer waar de navigatie en het radiosysteem werken

Discussion starter · #23 ·
Dank u voor die informatie. Ik ben enorm teleurgesteld over mijn navigatie en andere functies. Een voorbeeld is dat ik geen Sirius XM verkeer en weer meer kan krijgen, wat ik erg leuk vind. Ik kan je niet vertellen hoe vaak ik een adres heb ingevoerd en het me vroeg om het adres te bevestigen en dan zegt het geen netwerkverbinding. Echt frustrerend als je niet in de stad bent. Ik heb een 2021 Palisade limited en ik overweeg serieus om hem in te ruilen voor een Ford Explorer waar de navigatie en het radiosysteem werken
Ik kwam van een 2020 Ford Explorer naar de Palisade. Mijn auto werd door Ford teruggekocht onder de Lemon Laws van mijn staat. Het was mijn 3e Explorer en verreweg de slechtste auto die ik ooit heb gehad. Er zijn al 11 recalls geweest op de 21's. Hoewel ik het ermee eens ben dat Ford Sync, hoewel gebrekkig, volledig superieur is aan het Hyundai Navigatie/Infotainment systeem, zijn er andere problemen die je zouden moeten afschrikken van de Explorer.

Ik kwam van een 2020 Ford Explorer naar de Palisade. Mijn auto werd door Ford teruggekocht onder de Lemon Laws van mijn staat. Het was mijn 3e Explorer en verreweg de slechtste auto die ik ooit heb gehad. Er zijn al 11 recalls geweest op de 21's. Hoewel ik het ermee eens ben dat Ford Sync, hoewel gebrekkig, volledig superieur is aan het Hyundai Navigatie/Infotainment systeem, zijn er andere problemen die je zouden moeten afschrikken van de Explorer.
Bedankt voor die informatie, ik denk dat ik voorlopig gewoon bij mijn Palisade blijf.

Discussion starter · #25 ·
Dank voor die informatie. Ik denk dat ik voorlopig gewoon bij mijn Palisade blijf.
Ik ben niet zeker, maar hopelijk brengt de update van april 2022 een aantal belangrijke veranderingen of in ieder geval veranderingen die voldoen aan de meeste andere systemen die vandaag op de weg zijn.

Dank u voor die informatie. Ik ben enorm teleurgesteld over mijn navigatie en andere functies. Een voorbeeld is dat ik geen Sirius XM verkeer en weer meer kan krijgen, wat ik erg leuk vind. Ik kan u niet vertellen hoe vaak ik een adres heb ingevoerd en het me vroeg om het adres te bevestigen en vervolgens zegt dat er geen netwerkverbinding is. Echt frustrerend als je niet in de stad bent. Ik heb een 2021 Palisade limited en ik overweeg serieus om hem in te ruilen voor een Ford Explorer waar de navigatie en het radiosysteem werken
Het updaten van uw infotainmentsysteem lost hoogstwaarschijnlijk de geen netwerkverbinding op.

Hyundai krijgt vanaf 2020 weergegevens via Blue Link. Het is vrij nauwkeurig geweest. Beter dan wat ik had met XM op mijn oudere Hyundai.

Verkeer komt van HD-radio (en het internet bij het plannen van een route), niet van XM. Dit komt omdat Hyundai een overeenkomst heeft met een bedrijf genaamd HERE dat die gegevens levert. Ik heb de ingebouwde navigatie me naadloos zien omleiden vanwege verkeer. Het vertelt je dat niet, maar het doet het wel.

Het is jammer dat het radioscherm zo slecht is, zowel qua ontwerp als qua functionaliteit, maar de rest van het Hyundai infotainmentsysteem is meer dan concurrerend met Ford of wie dan ook. Ze worden altijd tot de besten gerekend.

Het updaten van uw infotainmentsysteem lost hoogstwaarschijnlijk de geen netwerkverbinding op.

Hyundai krijgt vanaf 2020 weergegevens via Blue Link. Het is vrij nauwkeurig geweest. Beter dan wat ik had met XM op mijn oudere Hyundai.

Verkeer komt van HD-radio (en het internet bij het plannen van een route), niet van XM. Dit komt omdat Hyundai een overeenkomst heeft met een bedrijf genaamd HERE dat die gegevens levert. Ik heb gezien dat de ingebouwde navigatie me naadloos omleidde vanwege verkeer. Het vertelt je dat niet, maar het doet het wel.

Het is jammer dat het radioscherm zo slecht is, zowel qua ontwerp als qua functionaliteit, maar de rest van het Hyundai-infotainmentsysteem is meer dan concurrerend met Ford of wie dan ook. Ze worden altijd tot de besten gerekend.
Ik heb het ook gevonden. De omleidingsfunctie is veel beter dan Google Maps. Verkeersgegevens zijn nauwkeuriger dan elke andere dienst die ik heb gebruikt.

Ik luister in principe naar Sirius XM Radio en het is erg moeilijk om het te gebruiken via Android Auto en ik kan me voorstellen dat Apple Car Play hetzelfde is.
Ik zou het prima vinden zonder een volledig scherm AA als ik de SiriusXM-weergave op de rechter derde van het scherm zou kunnen hebben in plaats van alleen een nutteloos AA-logo en de naam van mijn telefoon.

Vanmorgen kreeg ik eindelijk SiriusXM aan het spelen terwijl ik nog steeds AA Map op het scherm had. Had de auto ('22 Limited) pas 5 dagen, maar ik heb het gevoel dat ik hetzelfde heb gedaan als de voorgaande dagen en het werkte vandaag gewoon op magische wijze. Vrij omslachtig.

Hoe heb ik dit draadje gemist? Ik ben ook geïrriteerd door de geforceerde numerieke volgorde van presets. SUPER geïrriteerd als je op de stuurknop “UP” drukt om omhoog te gaan in je presets, en hij teruggaat. Als je op “DOWN” drukt, gaat hij vooruit.

Ik zou het prima vinden zonder full screen AA als ik de SiriusXM-weergave op het rechter derde deel van het scherm zou kunnen hebben in plaats van alleen een nutteloos AA-logo en de naam van mijn telefoon.
Je kunt de radio-informatie rechts van AA hebben... je moet ervoor zorgen dat je split screen hebt ingeschakeld.

Instellingen > apparaatverbindingen > Android Auto (telefoonprojectie). Zorg ervoor dat je split screen inschakelt.

Dat zorgt ervoor dat je een deel van de Hyundai UI aan de rechterkant van 1/3 hebt wanneer je AA gebruikt en je die ruimte niet verspilt. Veeg verticaal door de verschillende standaardelementen (radio/kaart/weer/kompas/etc.) om te kiezen wat je wilt.

Ik ben geĂŻrriteerd, er zijn geen kaarten op het instrumentenpaneel.

Ten tweede, gaat Android Auto nu wel of niet op volledig scherm? Hoe zit het met Wireless AA?

Ten tweede, gaat Android Auto nu wel of niet op volledig scherm? Hoe zit het met Wireless AA?

Ten tweede, gaat Android Auto Full screen of niet? Hoe zit het met Wireless AA?
Ondanks de potentie van een scherm in plaats van traditionele meters, is er niet veel aanpassing beschikbaar voor het instrumentenpaneel.

Android Auto is niet full screen, zelfs niet met de laatste update.

Er is geen draadloze Android Auto op het 10,25 inch infotainmentsysteem met navigatie. Je zou een aftermarket adapter moeten aanschaffen zoals AA Wireless.

Ik ben niet zeker, maar hopelijk zal de update van april 2022 een aantal belangrijke wijzigingen met zich meebrengen of in ieder geval wijzigingen die voldoen aan de meeste andere systemen die vandaag op de weg te vinden zijn.
Een ding om om te vragen is een volledig wijzigingsoverzicht wanneer ze updates uitbrengen.
Sommige dingen die ze updaten zijn raar. Zo toonden voor de laatste update alle schermen je profielnaam en icoon aan de linkerbovenzijde. Na de update tonen ze dat niet meer, behalve voor een van de schermen met snelkoppelingen naar Setup, andere secties, etc... Wat is hun reden om dat van alle andere schermen te verwijderen?

Ten slotte, misschien kunt u contact opnemen met de leidinggevende die verantwoordelijk is voor BlueLink, want dat systeem (app) is zeer inconsistent. Verschillende opties / weergaven voor verschillende gebruikers, maar hetzelfde voertuig. Verschillende opties voor verschillende voertuigen, hoewel ze logischerwijs hetzelfde zouden moeten zijn. Bijvoorbeeld - ik heb één BlueLink-app en 2 auto's - Palisade en Santa Cruz - het Santa Cruz-scherm toont het resterende brandstofpercentage in de BlueLink-app, maar Palisade niet. Dan hebben sommige Palisade-gebruikers een optie Vergrendelen en Starten in BlueLink en anderen zoals ik niet.

Hallo mensen,

Ik heb een thread gemaakt, maar deze is verwijderd. Ik weet niet zeker waarom. Ik ben hier nieuw, dus wees alsjeblieft geduldig met me. Ik probeer de mogelijkheden van onze geliefde Palisade te verkennen en te maximaliseren.

Net gehoord dat Full screen Auto eraan komt, iemand heeft deze foto van een Koreaans forum gepost, het toont de Music Player, maar dit is niet de speler van de auto, correct. Verwacht hetzelfde voor Amerikaanse auto's:

Landvoertuig Voertuig Auto Automotive design Plant

Daarnaast heb ik een video gezien waarin een aangepaste Infotainment Head-unit set-up werd getoond, die gebruik maakt van een Apple Pie mini-apparaat. Dit apparaat omzeilt de interface van de head-unit. De auto denkt dat hij verbonden is met een iPhone, maar de ApplePie Mini gebruikt alleen het CarPlay-protocol om de interface te creëren voor het Android-besturingssysteem op de ApplePie-unit.

Het laadt dan de Android-interface en je kunt in principe alles doen. Dit wordt getoond op een Sonata

Ik weet niet zeker of iemand deze heeft getest en zou graag uw feedback en tips willen weten om verder te verbeteren.

Ik zou mijn adem niet inhouden. Er zijn veel dingen die op de Koreaanse modellen worden uitgebracht en die het nergens anders halen. Het is afwachten.

Hoe zit het met de kalender? Ik zie NERGENS met de update van november '21 om de kalender te synchroniseren en het infotainmentscherm zegt me altijd contact op te nemen met de ondersteuning voor de kalender.

Discussion starter · #38 ·
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag met dezelfde leidinggevende gesproken. De software-update van april gaat volgende week naar hun testauto's. Hij heeft 100% bevestigd dat we de mogelijkheid zullen hebben om de presets in willekeurige volgorde in te stellen. Hij zei dat de huidige foto's die hij heeft ontvangen de elektronen/vacuümbuizen niet laten zien, maar hij kan de beslissing om ze te verwijderen niet bevestigen. Ik vroeg naar andere functies die mogelijk komen en alles wat hij me wilde vertellen is dat er 100 verschillende items zijn die ze aan het testen zijn, maar sommige of geen daarvan zouden de update van april kunnen halen. Ik bood aan om de software te bètatesten, maar hij zei beleefd nee. 🤣

21 - 39 of 45 Posts