Hyundai Palisade Forum banner

Opony Cooper

1.7K views 13 replies 9 participants last post by  john.a.priester  
#1 ·
Cześć wszystkim
Mam Palisade z 2022 roku. Kupiłem zestaw opon Cooper Endeavour i od razu czuję się, jakbym jechał po wybojach. Zabrałem go z powrotem, wymienili na Cooper Pro Controls. Jeżdżę nim od tygodnia i mam te same problemy.

Czy ktoś miał problemy z oponami Cooper w tych samochodach? Wcześniej miałem Hankook i było płynnie.

Serwis opon twierdzi, że to kwestia jazdy i nie wymieni ich teraz. Wyważyli wszystkie koła i ponownie ustawili geometrię. Wszystkie mają właściwe ciśnienie.

Czy ja jestem po prostu szalony? Po prostu nie pamiętam, żeby tak jeździł, kierownica jest stabilna i się nie porusza. Czuję po prostu rytmiczne uderzenia, jak po wybojach. Żadnych hałasów też nie ma.
 
#2 ·
Nie jestem fanem opon Cooper. Niektórzy lubią je, bo są produkowane w USA. Ale to już nie do końca prawda. Moim zdaniem należą do drugiej kategorii opon.

Czy masz felgi z rynku wtórnego? Większość będzie wymagała przekładek piasty, aby pasowały. Mogą one ulec uszkodzeniu i powodować podobne problemy.

Mogłem je zainstalować nieprawidłowo. Ale myślę, że za drugim razem, gdy się tym zajmowali, upewniliby się, że ten i powyższe problemy zostały rozwiązane.

Na koniec może to być całkowicie niezwiązany problem. Czy dzieje się tak na wszystkich rodzajach dróg? Betonowe autostrady są znane z powodowania wrażenia, które opisujesz. Fale harmoniczne są wbijane w jezdnię, spotykając cykl zawieszenia z przeciwnym impulsem. Mogło to być przypadkowo skorelowane z pogorszeniem się tylnych amortyzatorów. Z czego znany jest amortyzator samopoziomujący Palisades.
 
#3 ·
Nie jestem fanem opon Cooper. Niektórzy je lubią, bo są produkowane w USA. Ale to już nie do końca prawda. Moim zdaniem należą do drugiej kategorii opon.

Czy masz felgi z rynku wtórnego? Większość będzie wymagała przekładek piasty, aby pasowały. Mogą one ulec uszkodzeniu i powodować podobne problemy.

Mógł źle je zainstalować. Ale myślę, że za drugim razem upewniliby się, że ten i powyższe problemy zostały rozwiązane.

Na koniec może to być zupełnie inny problem. Czy dzieje się tak na wszystkich rodzajach dróg? Betonowe autostrady są znane z powodowania wrażenia, które opisujesz. Fale harmoniczne są wbijane w nawierzchnię, spotykając cykl zawieszenia z przeciwnym impulsem. Mogło to być przypadkowo skorelowane z psującymi się tylnymi amortyzatorami. Z czego znane są amortyzatory samopoziomujące Palisades.
Mam fabryczne felgi 20-calowe. To właśnie myślę z drugą parą, że to musi być ja. Po prostu nie pamiętam, żeby było tak z hankookami. Dealer wymienił moje tylne amortyzatory na gwarancji około 3 miesiące temu. Może jestem po prostu zbyt wrażliwy. Już nie wiem lol
 
#4 ·
Nigdy nie jeździłem Cooper Endeavor na Palisade. Wydają się otrzymywać przyzwoite recenzje na TireRack.

Mam Nokian One i jeżdżą gładko jak szkło i są super ciche. Nokian ponownie oferuje promocję 200 dolarów zniżki na komplet czterech opon. Swoje kupiłem w Priority Tire. Mają też wyprzedaż błyskawiczną z dodatkową zniżką 15 dolarów, kod FLASH925. https://www.prioritytire.com/by-brand/nokian-tires/one?var-nokian-tyres=24940
 
#5 ·
Witajcie wszyscy
Mam 22 palisade. Kupiłem zestaw opon cooper endeavour i od razu czuję się, jakbym jechał po wyboistej drodze. Zabrałem go z powrotem, wymienili na cooper pro controls. Jeżdżę nim od tygodnia i mam te same problemy.

Czy ktoś miał problemy z oponami Cooper w tych samochodach? Wcześniej miałem hankook i było gładko.

Serwis opon twierdzi, że tak się jeździ i nie wymieni ich teraz. Wyważyli wszystkie koła i ustawili geometrię. Wszystkie mają właściwe ciśnienie.

Czy ja jestem po prostu szalony? Po prostu nie pamiętam, żeby tak jeździł, kierownica jest stabilna i się nie rusza. Czuję tylko rytmiczne uderzenia, jak po wyboistej drodze. Żadnych dźwięków też.
 
#9 ·
Wiosną zeszłego roku wymieniłem moje Bridgestone z 2021 roku na Michelina. Nigdy nie czułem się zbyt płynnie, więc zleciłem dealerowi ich wyważenie za pomocą maszyny do wyważania siły toczenia. Znacznie lepiej, ale zauważam różnice w płynności jazdy w zależności od warunków/nawierzchni drogi. Miałem również umówioną wizytę na 7:30 rano u dealera, aby były to jedne z pierwszych opon gotowych tego dnia, ponieważ powinni oni ponownie skalibrować maszynę przed codzienną pracą.
 
#11 ·
Cześć,

Mam trochę inne doświadczenia z moimi oponami. Miałem Hancooki przez około 30 000 mil i po przeczytaniu wszystkich recenzji opon Pirelli Scorpion pomyślałem, że spróbuję. Były głośne i jeździły nierówno. Chłopaki z Discount Tire najpierw próbowali mnie namówić na Michelin Defender 2 i pomyślałem, że spróbuję Pirelli. Wróciłem i wymieniłem opony, płacąc trochę więcej za Michelins, ale jesteśmy z nich bardzo zadowoleni.

Myślę, że pakiet izolacyjny z tyłu Palisade powinien zostać znacznie poprawiony. Przód jest dobry, ale z tyłu słyszę dużo hałasu z drogi. Oglądałem wątki o tym, jak ludzie dodają izolację i wydaje się, że jest wiele problemów z usuwaniem niektórych paneli, gdzie klipsy się łamią. UGH! Nadal mam gwarancję, więc nie chciałem tego zepsuć.

Co do mnie, zawsze lubiłem Michelins, odkąd mój ojciec miał je w naszym Mercury Grand Marque Brougham z 1971 roku i Lincoln Town Car z 1974 roku. (Chyba zdradzam swój wiek). Bardzo dobre opony z dobrym bieżnikiem, ciche i dobrze się prowadzące. Jeżdżę też Palisade tylko w trybie Comfort. Nie mogę nic powiedzieć o trybie sportowym z tymi oponami.
 
#13 ·
Cześć,

Mam trochę inne doświadczenia z moimi oponami. Miałem Hancooks przez około 30 tysięcy mil i po przeczytaniu wszystkich recenzji opon Pirelli Scorpion pomyślałem, że spróbuję. Były głośne i jeździły nierówno. Facetom z Discount Tire najpierw udało się mnie namówić na Michelin Defender 2 i pomyślałem, że spróbuję Pirelli. Wróciłem i wymieniłem opony, płacąc trochę więcej za Michelins, ale jesteśmy z nich bardzo zadowoleni.

Myślę, że pakiet izolacyjny w tylnej części Palisade powinien zostać znacznie ulepszony. Przód jest dobry, ale z tyłu dochodzi do mnie dużo hałasu z drogi. Obserwowałem wątki dotyczące dodawania izolacji i wydaje się, że jest wiele problemów z niektórymi panelami, gdzie klipsy się łamią. UGH! Nadal mam gwarancję, więc nie chciałem tego zepsuć.

Co do mnie, zawsze lubiłem Michelins, odkąd mój ojciec miał je w naszym Mercury Grand Marque Brougham z 1971 roku i naszym Lincoln Town Car z 1974 roku. (Chyba zdradzam swój wiek).
Bardzo dobre opony z dobrym bieżnikiem, ciche i dobrze się prowadzące. Jeżdżę Palisade również tylko w trybie Comfort. Nie mogę nic powiedzieć o trybie sportowym z tymi oponami.
Nie wszystkie modele scorpion są świetne. Czy kupiłeś a/s plus 3?
mój samochód był wyposażony w hankook Ventus noble. Słabe opony, brak przyczepności na mokrej nawierzchni, głośne na gorąco i na zimno.
Zmieniłem je w pierwszym tygodniu. Jestem z nich niezwykle zadowolony.
Mam defensory na moim drugim SUV-ie. To duży, ciężki Navigator, który jest dużo jeżdżony. Są one bardziej zorientowane na autostrady, mają twardszą mieszankę.
 
#12 ·
Nokian One jest jak budżetowa wersja Defendera 1.5. W zasadzie użyli Defendera 1 jako punktu odniesienia i ulepszyli go, wprowadzając go w styczniu 2021 roku. Następnie Michelin wypuścił Defendera 2 we wrześniu 2022 roku, który niewątpliwie jest lepszy.

Jednak Nokiany są naprawdę dobre i w tej chwili można dostać komplet czterech za około 750 dolarów z ich natychmiastowym rabatem 200 dolarów.