Hyundai Palisade Forum banner

Cooper Banden

1 reading
1.7K views 13 replies 9 participants last post by  john.a.priester  
#1 ·
Hallo allemaal
Ik heb een 22 palisade. Heb een set cooper endeavour banden gekregen en voelt meteen alsof ik op een wasbord rijd. Teruggebracht, ze hebben ze vervangen door cooper pro controls. Nu een week gereden en heb dezelfde problemen.

Heeft iemand problemen gehad met coopers op deze dingen? Had hiervoor hankook en het was soepel.

De bandenwinkel zegt dat het de manier van rijden is en ze zullen deze nu niet meer vervangen. Ze hebben alle wielen opnieuw gebalanceerd en de uitlijning opnieuw gedaan. Allemaal op de juiste druk.

Ben ik gewoon gek? Ik herinner me gewoon niet dat het zo reed, het wiel zit vast en beweegt niet. Het voelt gewoon als een ritmisch gebonk, als een wasbord. Geen geluid ook niet.

#2 ·
Ik ben geen fan van Cooper-banden. Sommigen vinden ze leuk omdat ze in de VS worden gemaakt. Maar dat is niet meer helemaal waar. Naar mijn mening behoren ze tot de tweede rang van banden.

Heeft u aftermarket velgen? De meeste vereisen naafspoorverbreders om te passen. Deze kunnen beschadigd raken en vergelijkbare problemen veroorzaken.

Kon ze verkeerd hebben geĂŻnstalleerd. Maar ik zou denken dat ze bij de tweede keer dat ze ermee te maken kregen, ervoor zouden hebben gezorgd dat dit en de bovengenoemde problemen zijn opgelost.

Ten slotte kan het ook een volledig ongerelateerd probleem zijn. Doet hij dit op allerlei soorten wegen? Betonnen snelwegen staan erom bekend het gevoel te veroorzaken dat u beschrijft. Harmonische golven worden in de rijbaan gehamerd en ontmoeten uw ophangingscyclus met de tegenovergestelde puls. Had toevallig gecorreleerd kunnen zijn met het slecht worden van de achterste schokdempers. Waar de Palisades auto-level schokdemper bekend om staat.

#3 ·
Ik ben geen fan van Cooper banden. Sommigen vinden ze goed omdat ze in de VS worden gemaakt. Maar dat is niet meer helemaal waar. Naar mijn mening behoren ze tot de tweede rang van banden.

Heb je aftermarket velgen? De meeste vereisen naafspoorverbreders om te passen. Deze kunnen beschadigd raken en vergelijkbare problemen veroorzaken.

Zou ze verkeerd hebben kunnen installeren. Maar ik zou denken dat ze de tweede keer er zeker van zouden zijn geweest dat dit en de bovenstaande problemen zijn opgelost.

Ten slotte kan het ook een volledig ongerelateerd probleem zijn. Doet dit het op allerlei soorten wegen? Betonnen snelwegen veroorzaken berucht het gevoel dat u beschrijft. Harmonische golven worden in de rijbaan gehamerd, waarbij uw ophangingscyclus met de tegenovergestelde puls wordt ontmoet. Zou toevallig gecorreleerd kunnen zijn met het slecht gaan van de achterste schokdempers. Waar de Palisades auto-level schokdempers bekend om staan.
Ik heb de 20-inch fabriekswielen. Dat is wat ik denk met een tweede paar dat het aan mij moet liggen. Ik herinner me gewoon niet dat het zo was met de hankooks. Dealer heeft mijn schokken achter vervangen onder garantie ongeveer 3 maanden geleden. Misschien ben ik gewoon te gevoelig. Ik weet het niet meer lol

#4 ·
Ik heb nog nooit Cooper Endeavor op de Palisade gereden. Ze lijken wel goede recensies te krijgen op TireRack.

Ik heb Nokian One's erop en ze rijden zo soepel als glas en zijn super stil. Nokian heeft weer hun deal van $200 korting op een set van vier. Ik heb de mijne van Priority Tire. Ze hebben ook een flash sale voor nog eens $15 korting, code FLASH925. https://www.prioritytire.com/by-brand/nokian-tires/one?var-nokian-tyres=24940

#5 ·
Hoi allemaal
Ik heb een 22 palisade. Heb een set cooper endeavour banden gekregen en voelt meteen alsof ik op een wasbord rij. Heb hem teruggebracht, ze hebben hem vervangen door cooper pro controls. Heb er nu een week mee gereden en heb dezelfde problemen.

Heeft iemand problemen gehad met coopers op deze dingen? Het had hankook ervoor en was soepel.

De bandenplaats zegt dat het hoe het rijdt en ze zullen deze nu niet meer vervangen. Ze hebben alle wielen opnieuw gebalanceerd en de uitlijning opnieuw gedaan. Allemaal op de juiste druk.

Ben ik gewoon gek? Ik herinner me gewoon niet dat het zo reed, het wiel is stevig en beweegt niet. Het voelt gewoon als een ritmisch bonken, als een wasbord. Geen geluid ook.

#9 ·
Vorige lente heb ik mijn Bridgestones uit 2021 vervangen door Michelins. Ze voelden voor mij nooit echt soepel aan, dus liet ik ze door de dealer opnieuw balanceren met een road force balance machine. Veel beter, maar ik merk wel variaties in hoe soepel ze rijden, afhankelijk van de wegomstandigheden/ondergrond. Ik had ook een afspraak om 7:30 uur bij de dealer, zodat ze ongeveer de eerste banden zouden zijn die die dag klaar waren, aangezien ze de machine voor elke werkdag opnieuw zouden moeten kalibreren.

#11 ·
Hallo,

Ik heb een beetje andere ervaringen met mijn banden. Ik had de Hancooks ongeveer 30.000 mijl en nadat ik alle recensies over Pirelli Scorpion banden had gelezen, dacht ik dat ik ze eens zou proberen. Ze waren luidruchtig en reden ruw. De jongens van Discount Tire probeerden me eerst Michelin Defender 2's aan te smeren en ik dacht dat ik Pirelli zou proberen. Ik ging terug en verving de banden en betaalde iets meer voor de Michelins, maar we zijn er erg blij mee.

Ik denk dat het isolatiepakket aan de achterkant van de Palisade veel verbeterd moet worden. De voorkant is goed, maar ik heb veel rijgeluiden van achteren. Ik heb de discussies gevolgd over mensen die isolatie toevoegen en het lijkt erop dat er veel problemen zijn met het verwijderen van panelen waarbij clips afbreken. UGH! Ik heb nog garantie, dus ik wilde dit niet verpesten.

Wat mij betreft, ik heb altijd Michelins leuk gevonden sinds mijn vader ze had op onze 1971 Mercury Grand Marque Brougham en 1974 Lincoln Town Car. (Ik verraad nu wel mijn leeftijd). Zeer goede banden met goede profieldiepte, stil en goede rijeigenschappen. Ik rijd de Palisade ook alleen in de Comfort-modus. Kan er niets over zeggen in de sportmodus.

#13 ·
Hoi,

Ik heb een iets andere ervaring met mijn banden. Ik had de Hancooks ongeveer 30.000 mijl en na het lezen van alle recensies over Pirelli Scorpion banden dacht ik dat ik ze zou proberen. Ze waren luidruchtig en reden ruw. De jongens van Discount Tire probeerden me eerst Michelin Defender 2 aan te praten en ik dacht dat ik Pirelli zou proberen. Ik ging terug en ruilde de banden om en betaalde iets meer voor de Michelins, maar we zijn er erg blij mee.

Ik denk dat de isolatie in het achterste deel van de Palisade veel verbeterd moet worden. De voorkant is goed, maar ik krijg veel rijgeluiden van achteren. Ik heb de discussies gevolgd over mensen die isolatie toevoegen en het lijkt erop dat er veel problemen zijn met het verwijderen van panelen waarbij clips afbreken. UGH! Ik heb nog garantie, dus ik wilde dit niet verpesten.

Wat mij betreft, ik heb altijd Michelins leuk gevonden sinds mijn vader ze had op onze Mercury Grand Marque Brougham uit 1971 en onze Lincoln Town Car uit 1974. (Ik verraad nu mijn leeftijd).
Zeer goede banden met goede profieldiepte, stil en goede rijeigenschappen. Ik rijd de Palisade ook alleen in Comfortmodus. Kan niets zeggen over sportmodus hiermee.
Niet alle scorpion modellen zijn geweldig. Heb je de a/s plus 3 gekocht?
mijn auto kwam met hankook Ventus noble. Kwaliteitsbanden, geen grip in nat, luidruchtig warm of koud.
Ik heb ze in de eerste week vervangen. Extreem tevreden ermee.
Ik heb de defenders op mijn andere SUV. Het is een grote zware navigator die veel wordt gereden. Die zijn meer gericht op de snelweg, hardere compound.

#12 ·
De Nokian One is als een budget Defender versie 1.5. Ze gebruikten de Defender 1 als benchmark en verbeterden deze toen ze deze in januari 2021 introduceerden. Michelin bracht vervolgens in september 2022 de Defender 2 uit, die ongetwijfeld beter is.

De Nokians zijn echter erg goed en op dit moment kun je een set van vier krijgen voor ongeveer $750 met hun directe korting van $200.